my thoughts were so loud I couldn't hear my mouth

Skrivet: 2013-10-20 Klockan: 23:57:00

Fyra månader och sex dagar har passerat sen jag gick ut skolan. Perioden därifrån fram till nu känns... vag, oklar och luddig. Den gångna sommaren känns långt borta, dock är jag glad över att hösten är här. Luften upplevs som klarare och friskare, kanske just därför som min hjärna går på högvarv. Stor tillförsel av syre gör ju att det mesta förhoppningsvis fungerar som det ska uppe i skallen så... Jag tänker mycket, i vanlig ordning. Tunga, jobbiga, existentiella frågor tar upp mycket tid och just nu får jag ingen ordning på dem. Jag funderar över hur mycket tid jag behöver för att jag ska inse vad jag ska göra och när. Ska jag flytta? Vart i sådant fall? Vad ska jag utbilda mig till? När ska jag göra det? Aktuella livssituationer tar nya vändningar och jag antar att det kan vara en del i ens egna personliga utveckling. Man tvingas ta ställning och bestämma sig för hur man vill och ska förhålla sig till dessa förändringar. Jag vill må bra. Jag vill sprida glädje och samtidigt uppleva att jag får det tillbaka. Jag vill få klart för mig vad som är på riktigt. Jag vill vara den bästa versionen av mig. Jag tror på, och håller fast vid att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. 

Bubblan jag lever i nu upplever jag som väldigt behaglig mestadels utav tiden. Jag hoppar in som vikarie på en förskola några dagar i veckan och jag älskar det verkligen. Kunde inte ha hamnat på ett bättre ställe nu. Har aldrig upplevt den glädjen som barnen medför tidigare, känner verkligen av det i hela kroppen. Trots att det kan ta emot när klockan ringer på morgonen, och att det är lite för kallt ute när jag ska gå så är dessa "besvär" som bortblåsta när jag väl kommer till förskolan och ser att en utav ungarna får syn på mig och släpper allt hon har för att rusa fram till mig och ge mig en kram. Eller när en annan vill ge mig en hejdåpuss när det är dags att gå hem på eftermiddagen. Barn är bland det bästa som finns, de får mig att tänka på annat, otroligt nog. 

 
 
 
 

KOMMENTARER
KOMMENTERAT AV: Millejor
Skrivet: 2013-10-21 Klockan: 10:26:04 | BLOGGADRESS:

Du är en riktig tänkare Julia! Kloka funderingar,stora frågor...





SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR:

NAMN:
Spara mitt namn

E-POST:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0