oundvikliga tankar

Skrivet: 2013-01-08 Klockan: 18:57:40
Julafton är förbi, nyårsafton är förbi, 2012 är förbi. Idag klev jag in genom dörren till skolan efter en lång ledighet. Första dagen på sista terminen. Jag förstår inte. Just nu känns allt så konstigt, tomt, blankt, vitt. Snön var tillbaka idag. Om fem månader kommer träden och gräset att vara grönt. Då väntar något som just nu skrämmer mig, något som för två och ett halvt år sedan kändes så galet långt bort. Studenten närmar sig med stormsteg, herregud. För tillfället grips jag av panik när jag tänker på att jag inte kommer ha Mp10, skolan, tryggheten, att gå tillbaka till. Vad fan ska jag göra i höst? Jag vet ingenting men jag önskar inget hellre än att jag nu gjorde det. "Du har hela livet framför dig, stressa inte." Varför känns det då ändå som att jag måste fatta så stora beslut redan nu? Jag vill veta vad jag vill göra med mitt liv, jag vill veta när jag ska göra vad, jag vill veta vad som är rätt att göra. 

KOMMENTARER
KOMMENTERAT AV: kattis
Skrivet: 2013-01-18 Klockan: 15:36:21 | BLOGGADRESS: http://karh.blogg.se

haha, där ser man! det är sjukt vad smaklökarna kan förändras. :)





SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR:

NAMN:
Spara mitt namn

E-POST:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0