give and take.

Skrivet: 2013-02-14 Klockan: 16:36:00
De senaste helgerna har jag varit i ett riktigt mys-mode. Så nu i lördags var det på tiden att gå ut och dansa  och ha roligt med mina vänner. Lite förfestande ute hos Elina i Svanberga innan vi tog taxi upp till Mobergs. Väl där gick timmarna allt för fort och plötsligt var det dags att bege sig hemåt. 
Denna måndag attackerade mig med pluggångest utan dess like. Rapporter, prov, redovisningar och uppsatser väntar på att bli klara, innan lovet dessutom. När man trött och stressad har man en tendens att ge saker runt omkring sig en väldigt negativ och mörk nyans. I sådana stunder är det skönt att man inte är ensam. 
På tisdagen höll jag högtidstal på svenskan och jag blev bara så himla glad när jag sedan fick höra att min svenskalärare tycker att jag är bra på att skriva. Redovisade även två på böcker på engelskan. Jag gick även till skolans bibliotek och lånade en bok, självmant..! Detta är inte likt mig. 2012 hade jag som nyårslöfte att jag skulle bli bättre på att läsa böcker. Huruvida jag lyckades hålla det löftet är en annan femma... Men som man brukar säga; "bättre sent än aldrig". Jag får ta igen det nu helt enkelt. Efter skoldagens slut gick jag ner till Tre praliner och köpte med mig två semlor hem. Det var ju trots allt fettisdagen! Norrtelje Tidning hade dessutom gett det fikets semlor toppbetyg. Så här i efterhand är jag villig att hålla med. De var ruskigt goda. 
Jämfört med gårdagen (som kändes allmänt jobbig och grå p.g.a. allt skolarbete) har denna dag varit väldigt fin och glädjebringande. Efter att ha vaknat upp utvilad och därefter gjort iordning en mumsig frukost blev jag helt tagen och alldeles varm när jag bläddrade fram till sida sju i Norrtelje Tidning. Jag står fast vid att Alla hjärtans dag är en uppfunnen högtid som bara går ut på att köpa presenter. De människor man älskar och bryr sig om ska man visa sin kärlek till under årets 364 andra dagar också tycker jag. Men att upptäcka att ens bästa vän har skrivit en liten hälsning till en i Norrtelje Tidning... Att tretton ord små ord kan lyfta ens humör så mycket. Jag är så lyckligt lottad. 

KOMMENTARER
KOMMENTERAT AV: Dahlan
Skrivet: 2013-02-14 Klockan: 17:35:19 | BLOGGADRESS: http://Dahlqvistsofia.blogg.se

Värmdes i hjärtat när jag såg er i tidningen :) <3





SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR:

NAMN:
Spara mitt namn

E-POST:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0