hope is the vehicle, dreams are the fuel

Skrivet: 2012-05-08 Klockan: 18:42:46
Att vi i fotogruppen fick ett besked som kan förändra/försämra vår skolgång gav tyvärr inte dagen någon vidare bra start. Ibland undrar jag hur Norrtälje kommun tänker.
Försökte i alla fall lägga undan all negativ energi efter lunch för att göra färdigt lite uppgifter. Nu kan jag bocka av både en redovisning, en dikt, visitkortstillverkning, två mediekommunikationsanalyser och nästan ett samhällskunskapsgrupparbete.
Nu tänkte jag ta en dusch. Ikväll blir det Top Model + lite plugg. Imorgon har jag sovmorgon till 12.40. Tänker i och med det göra mig själv en riktigt mumsig frukost, det för mig är guldkant på vardagen. Puss!

KOMMENTARER
KOMMENTERAT AV: Linus Eriksson
Skrivet: 2012-05-08 Klockan: 20:29:56 | BLOGGADRESS:

Vi fick samma besked i vår klass. Däremot så fick vi det i ettan. Visserligen vet jag inte hur taggade eleverna på media är, men vid musikproducent har det bara gått sämre och sämre. Vi har aldrig varit så få på lektionerna som vi är nu... som om alla praktiskt taget har gett upp.



Detta har påverkat mig i en större mängd eftersom man både får sämre utbildning som man hade hoppats på + att andra elever inte bryr sig (varför ska man då göra det?).



Det ända man får tänka på är att göra det bästa av situationen och inte bli påverkad av vad de andra i klassen gör. Även om man vet att man ändå kommer bli det.



bristen av det som vi hade i ettan har blivit en frustration och man ångrar ibland att man valde Norrtäljekommun för att plugga. Jag hoppas bara på att eran klass inte hamnar i samma situation som musikproducent (eftersom det möjligtvis kunde gått bättre för mig i skolan än vad det har gjort).





SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR:

NAMN:
Spara mitt namn

E-POST:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0