ljusa dagar och ljusa nätter

Skrivet: 2012-06-10 Klockan: 17:58:30
Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Det känns som att jag har hunnit med så himla mycket den senaste tiden.

Förra torsdagen fotograferade jag Maja i studion. Det var superkul och ovan ser ni resultatet. Personligen tycker jag det blev väldigt bra faktiskt! Copyright jag, Julia Ivarsson.

På fredag förmiddag samma vecka var jag, tillsammans med resten utav oss i foto A och B hembjudna till vår fotolärare Thomas ute i Smara för lite frukost/brunch. Tillsammans med sin fru hade han gjort i ordning en utav de godaste frukostar jag någonsin ätit. Jag kunde inte sluta säga det och jag njöt utav varenda tugga. Det var så himla himla gott. 

Fina Linnea var med. Hon tog förresten studenten i fredags. Stort grattis finis! 

Utsikt från övervåningen. 

Ralleman 
 
Efter en trevlig förmiddag var det dags att ta bussen hem. Busshållplatsen var placerad precis utanför deras hus så det var väldigt smidigt.

Senare samma dag bjöd Johanna hem mig på trerättersmiddag. Sparris med parmaskinka, tapasbricka och pannacotta med hallon. Nomnom.

På lördag förmiddag jobbade jag några timmar, och på kvällen var det dags för Flygfyrens sommarfest. Först var vi ett stort gäng hemma hos Emma. Kvart över sex fyllde vi tre taxibilar och åkte upp till Club 12. Kvällen bestod utav lite tävlingar, prisutdelningar, skratt, dans, musik (som min engelskalärare stod för för övrigt) och lite andra roliga händelser. Vi var tre stycken Julia vid samma bord under kvällen med det gick bra haha! Slutet av kvällen bjöd på en del överraskningar och jag kom i säng runt tre.

I tisdags hade vår idrottslärare bokat in en liten avslutning med oss, eftersom att kursen tog slut nu i samband med sommarlovet. Det brukar ju vara så att man sitter inomhus, äter en köpt kaka eller två. Vi fick istället göra egna scones och dricka snabbkaffe med vatten som hade värmts upp i stormkök. Det var lite småmysigt om ni frågar mig.

Av någon anledning placerade vi oss precis i en flugsvärm... Har nog aldrig sett så många flygfän på så nära håll. Lyckligtvis kunde man koppla bort dem efter ett tag, var dock lite rädd ifall en utav dem skulle flyga ner i min deg...

Matilda och Sara posade med tillbringare och muggar, och Viktor och Ludde stod och spekulerade kring hur mycket vatten de skulle blanda i för att få de perfekta bröddegarna.

Orginella My med sina dreads och Rasmus som glatt posade när jag höll upp kameran.

Gulliga Oliver.

Ingen ugn tillgänglig här inte.

Sara med sin deg och Cornelia som var fullt fokuserad på att bröden inte skulle bli brända i stekpannan.

Johanna var jättesöt.

Samuel, Datte och My.

Viktor fick till det roligaste ansiktsuttrycket, och Andreas och Ted satt på gräsmattan och såg finurliga ut. Man kan även skymta Hannes på bänken i bakgrunden.



Väl hemma samma dag sötte jag på en nyckelpiga när jag skulle låsa upp dörren.


Så kom den efterlängtade dagen. Den sista spenderade dagen i skolan på hela elva veckor. Lärarna bjöd på tårta och dricka innan det var dags för avslutning i aulan.

Glada klasskamrater.

Matilda och Sara utstrålade lycka.

Himlen var blå och fin, tills några gråa regnmoln kom... Men vad gjorde det egentligen?

Ida, jag, Emma, Matilda, Sara, Dalan, Cornelia, Ted, Andreas och Hannes. Fina.

Glada för att vi snart skulle gå på sommarlov.

Ida, Emma och jag. Alla var vi klädda i starka härliga färger.

Fina vän.

Efter avslutningen gick vi ner på stan för att fika och fira. Jag lade märke till att jeansjackor är populärt i MP10

Solstråle.

Finaste paret jag vet.

Ludde.

Efter några timmar hemma hos mig tillsammans med Sara och Johanna möttes vi upp några stycken och käkade middag på kinan. Vidare bar det sedan av till parken. Jag bytte ut min piggelingröna klänning mot jeansjacka (jag sa ju att jeansjackor var poppis..) och byxor. Kånken fick hänga med också.

Det speglades fint i vattnet.

Väl framme i parken avnjöt Johanna en cider. Oturligt nog kom polisen och härjade när vi precis hade satt oss till rätta. Lite osäkra på vart vi då skulle ta vägen i stället började vi sakta men säkert röra oss bort från parken. Sara fick då en snilleblixt om vart vi skulle gå. Vi gick till berget med superfin utsikt, nej, det var faktiskt inte Södra bergen.

Fina tjejer det där.

Gladisar. Äntligen kunde vi fira att vi nu har elva veckors ledighet framför oss.


Rasmus kom senare och gjorde oss sällskap sällskap! Ännu en bild på Cornelia.

Vi hade det superdupertrevligt, trots myggen.

Jag och mina friendos skrattade som aldrig förr. Vi rörde oss senare på kvällen därifrån och var bara så himla glada. Jag kom hem innaför dörren runt halv två. Då var solen nästan på väg upp.

Gårdagen bestod utav jobb och födelsedagsfirande ute på Vätö. Denna gång var det Elinas tur att bli myndig! Grattis igen! Dalan söten haltade in i partytältet på kryckor senare på kvällen, men hon var lika glad för det! Folk tog årets första dopp och det blev kubbspel.
Jag älskar att det är sommar nu. Nätterna blir aldrig riktigt bäcksvarta längre. Sofia var supersnäll och skjutsade hem mig, Sara, Johanna och Dalan vid två. Det blev fan party i bilen haha, musik spelades ur högtalarna på högsta volym. Väl hemma hos mig låg jag och Johanna och pratade till fem på morgonen. Trots både persienner och gardiner lyste solen igenom fönstert. Men vi lyckades somna i alla fall.
Sommarlovet har börjat bra, och förhoppningsvis kommer det bli bättre.

KOMMENTARER
KOMMENTERAT AV: Millejor
Skrivet: 2012-06-11 Klockan: 08:22:26 | BLOGGADRESS:

Ja men Julia; du är ju världens duktigaste fotograf!

Vilken otroligt bra bild på Maja! Jag är stolt!

KOMMENTERAT AV: Linnéa
Skrivet: 2012-06-12 Klockan: 23:01:25 | BLOGGADRESS: http://linneafribergs.blogg.se/

Tack Julia!! Hoppas du får en bra sommar, så ses vi säkert nån gång på flygis eller så :*

KOMMENTERAT AV: Emelie
Skrivet: 2012-06-13 Klockan: 21:32:00 | BLOGGADRESS: http://nattstad.se/mlieee

Härligt inlägg!

miss u, ring någon dag om du vill.

KOMMENTERAT AV: alice
Skrivet: 2012-06-19 Klockan: 19:42:09 | BLOGGADRESS: http://alicetollbring.blogspot.com/

sjukt fin bild på maja!!





SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR:

NAMN:
Spara mitt namn

E-POST:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0