i don't know where i'm going but i'm on my way

Skrivet: 2012-07-03 Klockan: 01:08:01
"I know some people search the world to find something like what we have."
 
Midsommarbilder får vänta. Har jobbat och tjänat in pengar. I tisdags morse satt jag, liksom tusentals andra, inne på Ticnets hemsida för att försöka få tag i biljetter till Swedish House Mafias första och sista spelning i Sverige. Men eftersom att hela sidan och dess system rent ut sagt fuckade upp sig så såg chansen till att lyckas köpa biljetter inte så stor ut. Just i såna här situationer är det tur att man är försedd med fina vänner. Ungefär en timme efter att jag hade gett upp får jag ett samtal av Andreas som säger att han hade lyckats fixa biljett till mig. Hur bra är han inte på en skala? Så den 23 november, drygt en vecka efter att jag har fyllt 18, kommer vi stå inne på Friends Arena, längtar!
För att hoppa fram i tiden lite så bjöd fredagen på nio timmars jobb och därefter mysmiddag hemma hos Johanna med vänner. Kvällen slutade hemma på Backgatan med andra härliga prickar. På lördagen sov jag allt för länge, sedan väntade fest hemma hos Martin på kvällen. Trots att visiten blev väldigt kort så hade vi mycket trevligt. Benen blev sönderbitna av mygg, men det hör väl sommaren till? Nu är det verkligen sommar. Här om dagen när jag hade slutat jobbet vid 22 skulle jag cykla hem, det regnade men det var så otroligt skönt att bara cykla fram på Norrtäljes då så tomma gator och känna hur regnet svalkade, samtidigt som Ben Howards sköna stämma spelades ur mina hörlurar. 
Nu är det redan juli, och jag räknar ner dagarna. 

KOMMENTARER




SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR:

NAMN:
Spara mitt namn

E-POST:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0