my mother is the heart that keeps me alive

Skrivet: 2012-02-12 Klockan: 21:54:30
Idag vill jag uppmärksamma min älskade mammas födelsedag.
Jag vet att jag går dig på nerverna. Jag vet att jag kanske inte alltid behandlar dig med respekt. Och jag vet att jag blir irriterad när du frågar mig om det är säkert att jag får sällskap hem om jag är ute sent på kvällen. Men innerst inne så vet jag att du gör allt detta av kärlek. Och jag är så otroligt tacksam, så tacksam för att jag har den bästa mamman man kan ha. Hur knäppt jag än beter mig, så finns du alltid där. Du gör verkligen allt för att jag ska må som bäst. Du ger mig råd, du ger mig tröst, du ger mig glädje, du ger mig skratt och du ger mig så otroligt mycket kärlek. Du går fortfarande runt och kramar mig och pussar mig på kinden som om jag vore ett litet barn. För stunden kan jag säga: "Men mamma, sluta! Herregud jag är ingen bebis.." Men i själva verket så vill jag aldrig att du ska sluta göra så.
Vi har våra gräl, då våra åsikter är som natt och dag, men det är normalt. En relation utan diskussioner och konflikter är ingen hälsosam relation...
Vår humor kan vara den bästa. Älskar att jag kan skratta med dig så mycket. Och jag är så tacksam för att jag känner mig så pass trygg att jag kan berätta saker och ting för dig.
Visst, jag må ha haft en uppväxt med en alkoliserad pappa, som inte har funnits till hands så pass mycket som jag önskat att han gjort. Men, vad fan gör det? Jag har ju världens finaste, smartaste, roligaste, mest omtänksamma, galnaste och bästa mamma.

Grattis på födelsedagen älskade mamma Anette. Du betyder allt för mig och jag älskar dig så det gör ont. ♥

KOMMENTARER




SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR:

NAMN:
Spara mitt namn

E-POST:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0