10

Skrivet: 2012-08-12 Klockan: 20:39:10
Grekland var en otrolig upplevelse. Om man bortser från lite sjukdom de sista dagarna så var allt på topp. Sol varje dag, kristallklart vatten, god mat, båtutflykt till stränder och en otroligt vacker lagun, delfiner, mojitos, brunbränd hud och häng i solstolarna med sommarpratare i radioprogrammet Sommar som sällskap. Ganska häftigt att man kan komma till en så annorlunda plats, både när det gäller natur,väder och kultur, bara av att sätta sig på ett flygplan i tre timmar.
Nu så här några dagar efter vår ankomst hem igen så känns allt som vanligt, men det kändes allt bra skumt att mötas av ca 16 grader och duggregn när vi landade på Arlanda natten till onsdag. Vi som mer eller mindre hade vänt oss vid 35-40 grader och molnfri himmel!
Summa summarum så är jag jättenöjd med resan, ett minne för livet, no doubt about it!
 
Gårdagen var fullspäckad. Gick upp kvart i fem på morgonen för att börja jobba halv sju. Klockan två var mitt pass slut och jag begav mig hem för att fixa och trixa inför kvällen. Avskedsfest för finaste Maja väntade ute på Vätö. Vi blev bjuda på världens godaste mat, skojar inte. Dans, musik, myggbett, flum, tårar men framför allt skratt bestod kvällen utav. Helt galet att hon ska vara borta i tio månader, kommer sakna henne!
 
Endast tio dagar utav detta sommarlov återstår, och jag förstår verkligen inte var tiden har tagit vägen.

KOMMENTARER
KOMMENTERAT AV: Sara Borg
Skrivet: 2012-08-16 Klockan: 07:03:41 | BLOGGADRESS: http://saraborgsblogg.blogg.se

Tack Julia. Ja, snart drar vårt sista och vårat roligaste skolår igång. De ska bli underbart att spendera det tillsammans med dig och de andra i klassen. Nu biter jag ihop och så ses vi på onsdag om en vecka. Puss <3





SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR:

NAMN:
Spara mitt namn

E-POST:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0