Before you act, think

Skrivet: 2011-12-26 Klockan: 12:04:03
Jag tycker det är ganska patetiskt att det fortfarande finns folk som skrattar åt saker som är annorlunda. Igårkväll när jag gick hem från två kompisar hörde jag nämligen några äldre killar göra just det när jag gick förbi dem. Jag sa ingenting just då, men ångrade mig direkt efteråt. Hade bara velat bett dem att dra åt helvete. Det är så lätt att vara efterklok!
Har försökt att skaka av mig detta men det är ändå så synd. Det känns som att det är typiskt småstadsfasoner.. att skratta åt sådan som man inte ser varje dag. Samtidigt kan jag faktiskt tycka lite synd om killarna i fråga. Jag tycker faktiskt att det är riktigt jäkla patetiskt att man i detta årtionde skrattar åt folk som inte ser ut som alla andra, men det är väl bara ett tecken på att de lever i brist på intellekt.

Det är sådana här saker som gör att jag ibland blir så himla feg. Situationen hindrar mig så himla mycket..! Men det vill jag inte. Jag vill bara inte att folk ska se ner på mig eller behandla mig annorlunda. Jag vill liksom inte att det ska kännas besvärligt att träffa nytt folk, jag vill bara kunna se det som något roligt! Självklart tycker jag det men de andra tankarna finns alltid i bakhuvudet.
På nyårsafton kommer det vankas trevligtheter och då vill jag bara kunna släppa loss och ha kul, UTAN att behöva tänka på om folk tittar konstigt eller inte.

Mitt nyårslöfte ska bli att jag måste bli bättre på att stå upp för mig själv och att jag ska kunna släppa loss fullt ut!

"Don't cry. Just say Fuck you and smile."

KOMMENTARER
KOMMENTERAT AV: Johanna
Skrivet: 2011-12-26 Klockan: 14:40:37 | BLOGGADRESS:

Du e bezt <3 låt ingen trycka ner dig.

KOMMENTERAT AV: Millejor
Skrivet: 2011-12-27 Klockan: 10:20:08 | BLOGGADRESS:

Du har så rätt så; det är ju faktiskt de små stackars människorna som saknar kunskap och lever ett inskränkt liv som beter sig så! Stackars dem...

Du är ju bäst!

KOMMENTERAT AV: maja
Skrivet: 2011-12-27 Klockan: 12:40:08 | BLOGGADRESS: http://enmaja.blogg.se/

Du är så jäkla smart Julia. Låt fan ingen trycka ner en så underbar tjej som du! You go girl. Och nyårsafton - fan vad kul vi ska ha!

KOMMENTERAT AV: Cornelia
Skrivet: 2011-12-29 Klockan: 11:03:52 | BLOGGADRESS:

jag tycker du är skitsnygg precis som du är! och vi ska göra det här nyår till det bästa! :)





SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR:

NAMN:
Spara mitt namn

E-POST:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0