Tur att man har änglar runt omkring sig

Skrivet: 2009-10-22 Klockan: 18:00:00

Dagen flöt på... precis som vanligt... tills näst sista lektionen. Vi hade haft matte och jag skulle ta mina saker och gå ut ur klassrummet, så jag tänkte att jag kunde ta fram mina nycklar... just det... nycklarna var det ja... hade jag dom med mig? NEJ! Duktig som jag är så hade jag låst in dom i skåpet och jag vill bara säga att det händer mig ytters sällan, nästan aldrig. Det har bara hänt mig två gånger under min tid på Roslags så. Eftersom att jag inte hade några nycklar kunde jag inte lägga in min mattebok i skåpet så jag fick ta med mig den till spanskan som vi hade efter, min lärare blev lite fundersam när han såg att jag hade fel bok med mig... Först fick jag panik för alltså så var mina nycklar (både skåp- hem- och cykelnykel) i skåpet, plus min mobil så jag kunde inte ringa efter någon först men sen så fick jag låna Elise mobil och jag ringde då upp mamma. Efter som att jag var så frustrerad så tog jag ut allt på mamma först men sen så förklarade jag var min extranyckel fanns (hemma alltså). Så hon cyklade hem och sedan till skolan för att lämna min nyckel, åh vad lättad jag blev när hon kom, en riktig ängel är hon allt. Tack mamma!

I alla fall. Efter skolan gick jag ner på stan med Emma och Johanna och fikade! Vi skulle förstå gå till Landkrabban men där var det fullt så vi gick till Smulan istället, åh det var så roligt att få träffa dom som jobbade där igen! Jag beställde en varm choklad, chokladtryffeltårta + mangoglass och en liten citron och limepralin. Var det gott? Om det var! Jag älskar att fika där! Okej det händer inte så ofta, det skulle eka i min plånbok då, hihi. Men riktigt mysigt hade vi det i alla fall. Och Johanna åker till Turkiet imorgon och jag är så himla avundsjuk på henne!:'( Men hon får se till att ha det riktigt mysigt i alla fall. Imorgon är det fredag och sen är det lov! 



Trackback
RSS 2.0