en dag i maj

Skrivet: 2013-05-10 Klockan: 21:23:50
Igår gick jag iklädd ett vitt tublinne och en knälång kjol. Mer behövdes inte då solen värmde så skönt. Jag och Johanna tog en buss in till huvudstaden för att leka turister och fotografera de sagolikt vackra körsbärsträden i Kungsträdgården. Det var vi inte ensamma om. Hela området kryllade av folk som alla hade sina kameror och telefoner i högsta hugg. Åt sedan supergod pasta på en utesevering. 
När jag på egen hand anlände till Norrtälje igen skyndade jag hem för att byta utstyrsel och sedan mötte jag upp lite classmates på busstationen. Ut till Älmsta for vi där vi mötte upp två classmates till för att tillsammans handla ingridienser till tacos. Kvällen spenderades hemma hos Andreas. Prat om aktuella ämnen så som student, utbildning, resor, jobb, relationer och liknande ägnade vi oss åt. När vi sedan väntade på bussen hem runt midnatt hade det regnat och jag bara älskar doften av regn. Det faktum att man inte heller behövde frysa tack vare den varma luften gjorde det hela mycket finare. 

KOMMENTARER




SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR:

NAMN:
Spara mitt namn

E-POST:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0