summer is near

Skrivet: 2012-05-27 Klockan: 22:12:42
Veckan har varit allt för bra. Har kunnat bära shorts och linnen eftersom att sommarvärmen har kommit. Har legat i gräset och njutit av solen tillsammans med fina klasskamrater. Min bästa vän fyllde 18 år i torsdags och det firades med släkt, vänner och superfint väder. Cyklade hem på kvällen med musik i ören. Något jag lade märke till då var hur gott det luktade ute, det luktade verkligen sommarkväll. Lärare har bjudit på glass. Tog mig i kragen på fredagen och gick till skolan tidigare för att plugga, det blev istället lite slöhäng framför datorerna med Andreas, Qvarten och Ted, men det gjorde inget.
Lördagen, gårdagen alltså, var en bra dag. Jag gick upp kvart i fem för att vara i bröddisken på Flygis vid halv sju, ja, jag var ganska så trött. Det gick bra, hade världens gulligaste handledare. När jag slutade vid tolv drog jag hem och åt lunch, duschade och gjorde mig i ordning. Vid halv fem tog jag cykeln till Esplanaden och mötte upp Emma. Vid den tidpunkten hade min röst krånglat till sig rejält, har åkt på en liten förkylning. Vi köpte med oss pizza och sallad och cyklade därefter hem till Johanna. På kvällen vankades det 18-årsfekelito för henne. En salig blandning av folk blev det. Timmarna gick och när Europas länder delade ut tolva efter tolva till Loreen i ESC skrek vi alla för fulla halsar utav lycka. Helt sjukt att hon tog hem segern! I slutet av kvällen hade jag knappt någon röst kvar. När vi begav oss hemåt gick solen upp pch Norrtäljes gatulyktor släktes eftersom att de inte behövdes. Älskar att nätterna börjar bli ljusa nu. Somnade gott i min säng runt fyra. Hade alltså varit vaken i nästan 24 timmar haha.
Idag har jag tyvärr inte kunnat spendera någon tid ute i det sköna vädret, jäkla virus alltså. Har istället överraskat mamma genom att städa huset och lagat middag, hon blev så glad. Det är ju trots allt mors dag idag. Älskar min mamma så mycket.


KOMMENTARER
KOMMENTERAT AV: Anonym
Skrivet: 2012-05-28 Klockan: 14:04:13 | BLOGGADRESS:

Vilken fin mamma du har!

KOMMENTERAT AV: millejor
Skrivet: 2012-05-29 Klockan: 18:34:16 | BLOGGADRESS:

Tack för dina fina ord Julia! Mamma





SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR:

NAMN:
Spara mitt namn

E-POST:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0