Gör mig lycklig och ge mig dessa!

Skrivet: 2010-02-04 Klockan: 16:47:24

 

NILSON.COM


KOMMENTARER
KOMMENTERAT AV: Anonym
Skrivet: 2010-02-04 Klockan: 22:02:42 | BLOGGADRESS: http://linneafribergs.blogg.se/

hej, åh vad roligt :) ehm, jag tycker både bra och dåligt om media. det som är bra är väl att man slipper sitta och råplugga, vi har aldrig läxor eller prov (vi har haft typ 5 prov på hela ettan), det är väldigt soft och mycket eget arbete och arbete i grupper. man sitter mycket vid datorerna och ungefär hälften av lektionerna är "kreativa lektioner". vi har något som heter medieproduktion som vi har tre-fyra gånger i veckan och där får man testa på lite olika grejer typ reklam, foto, film, att skriva osv. och det är skit kul! sen har vi datakunskap och där får man lära sig photoshop, illustrator och liknande grejer. och det är riktigt kul! det som är dåligt är väl att vi går väldigt långa dagar och har rätt långa lektioner, vissa är två timmar långa. men å andra sidan får vi ju jobba väldigt fritt. haha, nu blev det här väldigt långt men jaja! hoppas du trivs med vad du väljer sen :) och jag skulle tipsa om att kolla upp lite om hur det kommer bli med media, du har ju säkert hört att det kanske skulle läggas ner och så där. det senaste jag hörde var att vi som redan går media nu kommer att få gå kvar och välja inriktningar och att ni som börjar till hösten kanske inte kommer att få välja inriktningar alls (alltså foto, film osv). men det går rätt mycket rykten på media om det där, så kolla upp det :P





SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR:

NAMN:
Spara mitt namn

E-POST:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0